Storstockholm

Äntligen är bloggen igång igen så att jag får skriva en resume över den bästa helgen på länge! Var framme i Stockholm vid halv 2 på lördag. Östersundsbor och Oslovänner var redan på plats. En stunds vila i sängen innan vi skulle följas ut och äta middag. Vi hade fått tips om en bra Grekisk restaurang i närheten av hotellet, men vi var 14 personer, så vi rymdes inte. Nästa tips var en Argentinsk restaurang tvärs över gatan som skulle va bra, men tyvärr!!! Köttet hade nog knappast landat på grillen innan det låg på våra tallrikar. Hungriga tog vi taxi ut till Globen. Intog våra platser på nionde raden mitt framför scenen. Känslan när Eaglespojkarna äntrade scenen går inte med ord att beskriva. Snacka om ståpäls. Denna päls la sig inte förrän konserten var över. Det är det absolut bästa jag någonsin varit med om. Helt otroligt!!! Sen blev det Donken och eftersnack på hotellet.
Efter sovmorgon på söndag åt vi en härlig hotellfrukost innan avsked till vänner och utcheckning. Promenad efter Götgatan i strålande sol och gröna gräsmattor. Gamla stan, slottet, Café Opera, NK, Butteriks, Plattan, Hötorget och så mycket som man bara hinner på några timmar. Träffade Urban på NK kl 16. Guidad promenad med honom. Till Gustav Vasa kyrka, som faktiskt var en av dom vackraste kyrkor jag nånsin varit i. Trerätters hemma hos honom innan vi tog tunnelbanan tillbaka till hotellet och bilen. Det tar alltså bara 5 timmar med bil från Stockholm-Bjurholm! Det ni!!

image232

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback