Johanneslund

Vilken underbart rolig helg vi haft igen med våra kamrater. Spelmansstämma på Johanneslund hemma hos Roger och Anneli. Hela fredan var ett slit och släp att ställa allt i ordning. Karin och jag kämpade länge tillsammans med millioner brems att få upp ett partytält av modell större. Det var nog sommarens hetaste dag också. Jag gick med en blöt frottehandduk runt huvuet hela dan för att undslippa kokad hjärna. På kvällen samlades våra käresta hos Greger på herrmiddag. Jag och Karin tog med oss vin och blev skjutade av Freppen till Anneli för ost och kex och vinkväll.
Klockan 2 på lördan startade då stämman. Mycket folk, glada och spelsugna. Många barn var också med och sjöng och spelade. Vi hade beställt en stor planka som vi mumsade i oss till middag. Sen fortsatte musiken. Jag ledde allsång, så har jag en sak till att lägga till meritlistan!
När vi återkom på söndan för att städa ihop allt låg Anneli på operationsbordet! Inklämt ljumskbråck, stackars liten.
På kvällen satt jag och Steve ute på gården och tog ett glas vin, hans sista semesterdag, det är synd om honom också!


Kommentarer
Postat av: Joachimjeanette

i love this page keep it up.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback