Mammografi

I dag är det dags igen! Mammografi. Jag tycker inte om den här undersökningen fast jag skulle naturligtvis inte vilja vara utan den. Det gör ONT. När tuttarna är i min storlek och plattas ut till tunnpannkakestorlek så förstår du. Landstinget i Västerbotten klarar inte att göra så många mammografier som politikerna beslutat. Resursbrist. I år måste alla åka in till Umeå och Dragonens hälsocentral för undersökning. Förr i tiden kom bussen ut i byarna, det gick snabbt och var väl en bra service. Jag undrar hur många som skippar detta när man måste åka in till stan. Det vore synd. Sen kan man ju fundera på landstingets miljöpolitik, vi får lungcancer av alla avgaser, men bröstcancer slipper vi!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback