Vinterstädning

Denna strålande höstdag har vi jobbat som små slavar med att städa inför vintern på gården. Kört skräp till tippen. Krattat och forslat bort alla löv på gården, klippt ner växter, burit in alla utemöbler. Det känns så guld när det är gjort. Det har funnits år då man inte hunnit göra allt detta innan snön har kommit och det är inte kul. Ungdomarna har hjälpt till och då går det ganska fort. Varje år jag ska kratta alla lönnlöv tänker jag tanken att det trädet ska bort, men varje sommar älskar jag det.
Belöningen blir kinamat till middag. Jonas ska frittera Bounty till efterrätt, han säger att det är gott och det litar jag på. Sen blir det en skön kväll i soffan med ett glas vin. Kanske ett bad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback