Donken

Efter en rushig helg i Ytterhogdal är vi då hemma igen. Vi har jobbat som 17 jag och Steve. Fotat, städat, burit pianon och packat serviser och kristall. Hälsat på farmor Birgit och ätit middag med henne på Svedjegården. Strålande höstväder. De allra vackraste färger naturen kan bjuda på har kantat vår resa ner och upp. Fick ett telefonamtal av vår gamle revy kamrat Lars Erik. Han hade halkat in på min blogg i morse och sett att jag ville bli av med ett piano. Och naturligtvis fick han det. Det var ju helt gratix!! Bärhjälpen att bära in vårt "nya" var värt allt. Han har två små bedårande flickor som tycker om att klinka på piano så jag hoppas att det kommer till nytta.
I alla fall så måste jag berätta om vår lunch på Donken i Odensala, Östersund. Där hade dom slut på servetter och gissa vad dom hade ställt fram??? En TOALETTRULLE !! Har väl aldrig varit med om nåt liknande! Det fanns ett öppet Coop hus i hus, hade dom inte kunnat skicka en löpare och köpa lite riktiga servetter??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback