Logdans...

Redan förra helgen bestämde jag och Sofia att vi skulle åka till Gräsmyr och dansa till bl.a.Rolandz med Robert Gustafsson
Gamla Gräsmyr, det kan vara ca 30 år sen jag var där sist. Man tänker nånstans att man ska möta alla gamla danskompisar man hade när man var ute och dansade som mest, men icke en enda! Det är en ny generation som dansar runt idag. Och hur dom dansar nu för tiden! Nu dansar man panna mot panna och vrider huvudena samtidigt i takt med musiken. Vi hann inte mer än in i logen så var Sofia uppbjuden. Hon har aldrig dansat förr, men det gick så bra och hon tyckte det var så roligt! Så roligt att hennes kommentar när vi åkte hem var: nästa gång mamma ska jag ha klänning!
Rolandz då? Ja roligt är väl vad man kan tycka. Musikaliskt, njaä, men helt klart se och hörvärt! När jag då ska föreviga bandet på scenen räcker bara batteriet till ett enda kort, det är kanske inte bästa kvalitet, men det är det enda!
Regnet smattrade hela kvällen. Vägen hem kantades av små paddor, hela vägen bara paddor. Jag vet inte hur många jag körde över, många före mig hade också ändat några paddliv! Har aldrig sett så många.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback