Halleluja...

...vilket kalas!
Vi anlände vid 18, just vid klockringningen. Värden själv var kvällens klockare.
Ett härligt gäng frireligiösa med pastor Ottoson i spetsen samlas hos Janne och Karin
för ett väckelsemöte av högsta klass!
Under den goda middagen läser pastorn kvällens betraktelse.
Kaffe och kakor....bara det. Under tiden samlade Roger in kollekten som denna kväll
gick till behövande barn.
Som körledare tog jag hjälp av maken, kantor Rystedt, och vi sjöng våra kära sånger.
Pärleporten, Han är min sång och min glädje, Ovan där med flera.
Tycker kören skötte sig fint denna kväll!
Efter middan samlades vi i salongen och handarbetena kom fram.
Sockar stickades och juldukar broderades, flitiga fingrar!
När väckelsesångerna klingade av fick vi ta del av lite blandad musik.
Dragspel, fiol, piano, bas och cittror. Till och med diskborste och visp användes
för att hålla takten!



Kantor Rystedt med maka...



Ledaren för änglakören, med psalmbok och spetsnäsduk...



Pastor Ottoson med pastorinnan...



Bodil och Hans...



Flitiga fingrar handarbetar...



Julduk som Anneli ska ha klar innan jul förhoppningsvis...



Värdinnan Karin i sedesam klänning....



Skotten Janne smeker fiolen...



Närbild på körledarens sexiga strumpor...

Tack för en fantastiskt rolig kväll...
...och jag vill bara säga Halleluja...Amen!

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Åh vad charmiga ni var!!

Kram

2009-11-22 @ 21:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback