Långlördag med spännade dekokt...

I ett ganska grått, men dock regnfritt, Bjurholm har handlarna långlördag idag. Loppisar, hoppborgar, kolbullar med fläsk och diverse andra aktiviteter.
Titti och Karin kom ner till mig mitt på dan och vi följs ut i folkvimlet, nåja!! Jo lite mer folk än en vanlig lördag är det ju.
Jag gör ett fynd hos Bengan som jag gått och sneglat på ett tag, idag blev det affär!



Jag tycker att denna juicepress är väldigt mysig/snygg. VILLE HA, men jag vet inte riktigt hur ofta jag kommer att använda den. Apelsiner är dyrt!! Men ok den är snygg där den står.

Nu till nåt jag aldrig gjort förut. Jag ska koka lönnsirap! Har fått ett recept av kamrat Anita.
Jättespännande. Hade ingen aning om att det var löven man använde. Jag har ju en jättestor lönn på min gård så jag tror jag skulle kunna koka tusentals liter. Kanske nått man kan sälja dyrt!!



Meddelar senare hur det blev. Det doftar väldigt starkt vid spisen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback