Sommardagar

Vi har just skapat en ny tradition !
Hela Ytterågänget intar Bjurholm på fredag eftermiddag. Många blir vi:)
Instrument plockas upp och ställs fram på stora scenen, för året ett nytt lite större partytält.
Folk söker sig en fri golvyta att lägga ut sin madrass och en liten vrå att knövla in sin packning.
Det är ju även fullt ös ute på byn då det är aktiviteter på wärdshuset och lite över allt.
Lördan bjuder på strålande sol, varmt och skönt. Det repas på scen och under korkeken.
Stämmorna ska sitta perfekt.
Grillmiddan förbereds, öl och vin får den rätta temperaturen.
Goda vänner anländer med medhavd dryck och glada miner.
Äntligen är det då dags för New Band in Town att äntra scenen.
Eagleslåtarna avlöser varandra, Hugo Hägglund gästspelar mest hela kvällen:)
Dans på gräsmatta ger fruktansvärd träningsvärk i vaderna, men vad gör väl det?
Och när vi samlas till lunch på söndag så inser vi ju alla att detta ska bli en tradition.
Enda missen från min sida denna helg var att jag missade den obligatoriska paltlunchen på hembygdsgården:)



























Åsså rockhunden Hugo Hägglund :)))
Och jag var visst inte med...men jag får ta igen det nästa år....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback