Födelsedag och Spelmansstämma

Första arbetsveckan efter 5 veckors semester är överstökad.....tuff men rolig:)
Fredag eftermiddag förväntar man sig att få gå hem klockan 17 när man har en man som fyller år och gäster i huset...men men det blir inte alltid som man tänkt. 2 minuter i fem ringer akuttelefonen och vi tar emot en flicka som skurit sig illa i ett finger. Strax före sex är jag äntligen hemma. Steves moster och morbror Aino och Ingvar har anlänt. Tack till mina barn som hade fixat maten och dukat, så det var egentligen bara att sätta sig till bords:)
En varm och skön kväll, vi  äter gott och sjunger för Steve, "ja må han leva".
Lördagen bjuder på ett strålande väder...varmt, sol och lätt bris.
Stämman börjar klockan 13.
Mycket folk och glada spelmän.
Syster med familj är där..likaså kusin Åsa och hennes familj.
Det är så roligt att spela allspel och jag hakar på ganska fint med min lilla gula ukulele:)
Vi äter en underbar planka till middag.
Naturligtvis fortsätter kalaset mest hela natten. Så roligt att Anitas Sven har varit med och spelat idag...och ännu roligare att Anita kom med på kvällskvisten.
Dagen efter är ju inte lika rolig..men går bra ändå när vi är många som hjälps åt. Allt ska rivas.
Vi belönar oss själva med en middag på Älgens Hus när allt är klart.
Så fantastiskt rolig och trevlig helg.
Tack alla vänner för en fantastisk helg:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback