...och snart är Februari slut

Oj vad veckorna rusar iväg!
Haft en ruschig vecka på jobbet. Hade två födelsedagsbarn i fredags. Den ena (Gunnar) bjöd på gott frukostfika, doktor Eva bjöd på tårta vid eftermiddagskaffet. Jag har aldrig uppvaktat någon med två påsar mjöl tidigare, men Eva blev lycklig över två påsar majsmjöl :)
 
 
 
Har hittat en ny foto app som jag roar mig med Photo Blender :)
 
 
Förutom blidväder med sol som värmer stöter jag också på andra små vårtecken!
 
 
Fredagkväll, veckan är slut. Jag och Steve är ensamma och njuter en väldigt god middag
tillsammans med ett gott Italienskt vin.
 
 
Lördag bjuder på strålande sol och plusgrader.
Steve och jag tar en lång promenad med en lösspringande, lycklig Hugo på ängarna.
Breda fina skoterspår. Varför har jag aldrig upptäckt den promenadsträckan tidigare?
 
 
Fredrik och Lillemor håller på för fullt med flytten till sin nya lägenhet på Mariestrand, Umeå.
Efter Bullens-lunch går vi över och hjälper till. Jag putsar alla fönster. Steve är allt i allo och fixar allt från att snygga till små hål i väggen, skruva ner bokhyllor och vara mig behjälplig att vända dessa mastodontfönster. Daiva får förtroendet att städa ur köket :)
Känner att jag kommer nog inte att ha anledning att besöka denna farmor Agdas gamla lägenhet igen sedan ungdomarna flyttat! Fredrik och Lill har köpt nya sängmadrasser så jag och Steve köper av dom deras.I stort sett splitter nya. Lite vemod när vi bär ut våra gamla duxmadrasser som vi tillbringat 28 år i.
 
 
 
Som sagt, veckorna rusar iväg.
10 veckor kvar tills bebis kommer :)
Hur ofattbart är inte det?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback