Ytterån

En lång trevlig natt ligger bakom oss. Spelade och sjöng hela natten till klockan 6 på morgonen. En och annan dans med norrmannen Gilliam blev det också. Sov ända till 12 idag. Stekta ägg och prinskorv satt som en smäck i magen. Man behöver salt, salt salt. Ändå var alkoholkonsumtionen sparsam, man hinner inte med så många glas när man sjunger hela tiden. Jag är glad för jag har röst idag, brukar alltid vara hes efter dessa tillställningar.
Regnet öser ner så det blir inneaktiviteter idag. Kanske lite mer sång och spel, jag hör att grabbarna stämmer instrumenten för fullt. Ytterån är ett vackert ställe, så nära Storsjön att man kan höra vågorna klucka. Vi brukar ju alltid få bada i Nilssonviken men det känns inte läge för det idag. Önskar att jag tagit min bok med mig så jag hade kunnat krypa ihop och läsa några rader immelanåt.Stavas det så?? det såg så konstigt ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback