STREJK

Jaha, då var hälsocentralerna i gång. Det är inte stor verksamhet på jobbet. Gunnar och jag delar på att sitta strejkvakt och vara inne som mottagningssköterska. Karin och jag har suttit och "vaktat" hela förmiddan. Verkar som om vi har gott stöd av de patienter som passerar. I går uppstod en lustig situation. Det kom ett ungt norskt par som ville väga sin lilla bebis. Vi förklarade situationen om vårdstrejken. Mamman var väldigt orolig men förstod. En halvtimme senare kom de tillbaka med en stor lampskärm!! fylld med massor av ätbart. Pizzor, bananer, päron, lösgodis, toblerone, chokladask och annat gott. Tack så hemskt mycket, men hur tänkte dom? Dom fick ju ingen hjälp.
I kväll ska jag och Karin åka ner till Umeå på fackmöte.


image265 tyvärr hittade jag ingen bild där frukten var placerad i en lampskärm!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback