Operation...

Ja jag har nästan tappat kollen på vilken gång i ordningen det är....
Nu har jag alltså tagit bort hela min sköldkörtel och får äta Levaxin resten av livet.
Bodde flott på hotell Björken natten innan.
Gick över till kirurgen 2 klockan 7 på morgonen.
Ikläddes opskjorta och bjöds på en liten välkomstdrink, Midazelam.
Det var en drink som hette duga. Total minnesförlust tills jag vaknar på UVA.
Lite läskigt ska jag be att få tala om!
Doktor Suzanne Röhstö som opererat kommer förbi och väcker mig.
Det var en av de största strumor hon sett. Eftersom man inte gjort någon skiktröntgen innan så visste man ju inte att den växte ner bakom nyckelbenet och under revbenen och tryckte till vänster lunga ordentligt.
En långdragen förlossning sa hon!!!
Fick åka hem dagen efter, alltså på torsdag. Steve hämtade mig.
Lite svullen och har svårt att svälja men annars känns det bra.
Sjukskriven månaden ut eller t.o.m 1/4. Hon var snäll där, tyckte väl det var dumt att jag skulle måsta ut och jobba en dag innan påskhelgen:)



Så här ser det ut idag....



Döljer det fint bakom en ny, fräsch scarf.

Skönt att det är över:)))

Kommentarer
Postat av: Kareli

Vad härligt att det gått bra Moster! Vilken bamsing till struma, bra att den är ett minne blott. Hoppas du mår bra och krya på dig! :) Pussar!

2010-03-12 @ 14:53:37
Postat av: Moster K

Tack raring Karin:)

2010-03-12 @ 18:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback