Matproblem

En enda dag är man alldeles ensam. Alla ungar borta. Då kommer plötsligt frågan, vad ska jag äta till middag? Nu har jag alltså chansen att vräka i mig något som bara jag tycker om. Nåt som det var länge sedan jag åt. Börjar fundera bakåt, leta i matminnena. Det får inte vara för bökigt, ta för lång tid, vara för många ingredienser. Då har man helt plötsligt lite mindre att välja på. Reklambroschyr från Konsum lockar med uppstekt palt och då var jag fast. Gud så gott med uppstekt palt. Den ska stekas i smör och sen ska man hälla på lite mjölk som får stå och småkoka så att det blir en härligt simmig konsistens. Serveras med en klick smör och ett glas kall mjölk.

image84

Kommentarer
Postat av: Augustvera

Good web with cool info. Thanks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback