Det tredje ögat

Jag utövade yoga i går kväll. Det blir mer och mer fantastiskt för varje gång vi träffas. Vi har en fantastisk liten kvinna som leder oss in i yogan och meditationen. Hon sitter så rak i ryggen i sina vita kläder, hennes röst är som smekningar. Jag kan nu fokusera på mitt tredje öga och tycker att det är ganska vackert trots att det inte liknar mina två synliga ögon. Mantrat kommer automatiskt på varje in och utandning. Mitt stora problem är fortfarande när vi ska sjunga in oss, förbereda kroppen på yoga. Jag kan nämligen inte orden vi ska sjunga. Det är inte svenska ord och vi får ingen fusklapp. Jag frågade min fröken och hon berättade att det var viktigast att jag skulle försöka härma ljuden. De ska nämligen vibrera upp i gommen och på så sätt stimulera hypothalamus och tallkottskörteln! Låter kanske lite konstigt, men så är det. Ser fram emot nästa träff då vi ska jobba med hjärtshakrat.

Kommentarer
Postat av: Erlendrachel

This site is professional and to the point.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback