I folkhälsans tjänst

Idag är jag jourhavande distriktssköterska för Bjurholm och Vännäs. Har gjort bort mitt morgonpass i Vännäs. Där träffar jag en alldels fantastisk liten dam som har passerat 100 år. Vi har alltid långa diskussioner. Hon har så fantastiskt mycket att berätta. Det känns så underligt att hon är dubbelt så gammal som jag, man vill liksom niga för henne. Hon tycker att det är så skönt att hon inte är senil. Jag försöker förklara för henne att ordet senil betyder gammal, men det köper hon inte. Hon är övertygad om att senil betyder att man är glömsk och virrig. Och det är hon inte. Det är lite bonus när man måste jobba en söndag. Några injektioner och sår har jag också tagit hand om. Handlat gomat på Ica i Vännäs. Ska göra en riktigt vitlöksstark lasagne till middag, så vi fortsätter alltså med det Italienska köket idag. Gladde min man med en liten present, en dammvippa! Tror att han blev glad men jag är inte tvärsäker. Efter middan idag ska jag uttöva mitt andra yrke som frisör, make och barn vill bli klippta. Tips till dig som vill tjäna pengar, klipp till själv och du sparar 1000 lappar på ett år. Min salong heter Le cat och jag tar en puss för besväret.

Kommentarer
Postat av: Bragealise

Hi, very nice site! Good luck!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback