Internationella kvinnodagen

Idag har jag varit hos en riktig kvinna och hon fyllde 40 år. Min arbetskamrat Elisabeth har nu uppnått den härliga medelåldern. Vi var ditbjudna på lunch. En härlig afrikansk köttfärsrätt med russin och en härlig fruktsalsa till. Hon har just nu två små barn som kräver mycket uppmärksamhet. Men hon är så lycklig och jag skulle kunna tänka mig att dessa två små kamrater var dagens bästa. Vi uppvaktade med en väldigt fin orkidé i en fin kruka.
Jag blev också uppvaktad idag, av min man. Fina röda rosor och en flaska favoritvin. Det har aldrig hänt tidigare, att jag blivit uppvaktad på denna dag. Romantisk min man!! Imorgon ska jag vara ledig och åka ner till Umeå och shoppa lite. Min elev såg lite rolig ut när jag sa att jag skulle köpa födelsedagspresenter till mina barn och skulle behöva en släpvagn! Hon trodde nog att jag skulle köpa upp hela stan, sanningen är den att Sofia önskar sig en säng, och den knövlar man ju inte in i skuffen.
Ååå tjejer, Ååå tjejer, vi måste höja våra röster för att höras.......

image13

Kommentarer
Postat av: Titson

Din man kan väl ordna kurser i uppvaktningsteknik för sånahär dagar? Gentlemannakurser, lite mantoman-talk. Då kanske fler blir uppvaktade nästa Internationella Kvinnodag.

Postat av: Jenselsa

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2010-05-24 @ 13:10:10
URL: http://jenselsa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback