Konfirmation

Yess, Sofia är konfirmerad! Vi har haft en väldigt trevlig helg. Lördagens förhör i kyrkan liknade 40-tal, men so what, duktiga var dom! Gofika och presenter när vi kom hem. En mycket vacker diamantring pryder nu ringfinget på höger hand. Ett vackert silverkors med kedja från kusinerna och moster o morbror hänger runt halsen. Jag blev så förundrad i kyrkan när konfirmanderna gick ut, tyckte att jag kände igen låten men kopplade inte direkt. Det var Simon & Garfunkels Bridge over truble water! Det är inte riktigt den låt man väntar sig i kyrkan. Detsamma idag vid nattvardsbordet ljöd tonerna av samma melodi från en mycket lågmäld orgel. I dagens predikan sjöng prästen en sång för konfirmanderna som man inte heller är van att höra i kyrkan, Alfreds drängvisa från Emil i Lönneberga. Budskapet var att hur man än lever så kan man bli förlåten och komma till Guds himmel. Det känns trösterikt! Alla i kyrkan applåderade och njöt av det fullständigt underbara att kunna bryta från all tradition. Han är en härlig präst Mikael. Jag har heller aldrig hört ovannämda låt vid ett nattvardsbord, men det var underbart!!
Jag har fått en väldigt vacker orkidée som morsdagspresent idag, fyllt på min samling i köksfönstret.

image42

Kommentarer
Postat av: Erlingmaria

Big tnks for interesting and useful site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback