CDT 7,7?

En liten ny upplevelse idag. Har varit nere på landstingshuset på ett möte med mina VHU kamrater. Har en ny fin leasingbil att åka i. På väg hem stannar jag till på en Ica butik för att handla med mig lite godsaker hem. Det tog dryga halvtimmen att handla. När jag då ska starta bilen måste jag alltså blåsa i alkometern! Halvtimmesgräns! Många i bilarna runt omkring tittade lustigt på mig och funderade väl? Gammal alkis som mist körkortet och måste ha alkolås för att få igång kärran?? Detta kändes pinsamt!! Ska vi sitta och blåsa bör vi väl kanske märka bilarna på något sätt så att det syns att vi jobbar för västerbottens läns landsting. Vi är garanterat NYKTRA när vi är ute på uppdrag!!
 För alla som inte vet är CDT ett direkt prov för att kontrollera människors alkoholintag!!

image218

Kommentarer
Postat av: Joachimsilja

Interesting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback