Ångrade mig

Några träskor blev det inte alls. Helvetes så osköna skor. Rena rama tortyrredskapen. Inte minns jag att träskor var så fruktansvärda. Jag minns att man fick nya varje år i examenstid. Skavsår uppe på foten. Man karvade bort gummisulan och drog skon i asfalten när man cyklade för att nöta ner klacken helt. Då var man ball. Jag minns speciellt ett par som jag tyckte var så fina. Dom var turkosblå mocka. I tonåren var det bara dom svarta med rem. Mina svarta platåskor som vår skomakare Peder Persson "byggde" åt mig slår nog alla rekord. Synd bara att dom var så fruktansvärt tunga att det gick inte att gå i dom.

image267

Kommentarer
Postat av: dotra din

"Man karvade bort gummisulan och drog skon i asfalten när man cyklade för att nöta ner klacken helt. Då var man ball."
haha, lilla mamma!

2008-05-09 @ 16:59:16
Postat av: Nina

Haha det var de roligaste jag har hört på länge ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback