Dillpionen blommar!

Den har en lite tragikomisk historia min dillpion. Jag fick en liten planta av kamrat Bodil för många år sedan, kanske 5-6 år . Under alla år har den kommit upp med sina dilliknande blad och sen helt plötsligt varit försvunnen. Först skyllde jag på Steve att han norpat den med grästrimmern men han nekade. Men som han alltid sagt det är svårt att veta vad som är ogräs och vad som ska vara kvar.
De sista åren har jag noga markerat min lilla planta med allehanda nät och käppar. Men den har försvunnit i alla fall. Det måste ha varit nån liten råtta som tyckt att den stod i vägen!
Men NU för första gången blommar den äntligen med en liten blomma. Inge roligt att måsta fota den i regn, men jag måste skynda mig innan den försvinner igen!

Kommentarer
Postat av: anita

Hej Katta

Vist är det trevligt med växter. Att följa dem från år till år. Se dem växa och inte försvinna. Undrar om inte Steve är den skyldige? fnisss....

Trevlig midsommar.

Anita


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback