Långlördag i Bjurholm

Många aktiviteter på byn idag. Efter långpromenad med Hugo gick jag en sväng och tittade. Åt paltlunch på EFS och vann ett rågbröd på ett lotteri. Lyssnade på uppträdanden från lastbilsscenen på Bävertorget. Roger och Janne spelade bl.a. Pontan Dolan. Barn från musikskolan spelade små stycken, korta men bra!
Ska glassa på med lammkotletter, klyftpotatis med rosmarin och ett glas vin till middag.
Det är 17 år sen idag och jag har varit på graven och gjort fint. 15 penseér för en hundring. Och då blir det ju udda när man ska plantera. Ett hörn blev tre vita tillsammans. Tror jag ska byta ut den ena mot en orange som bryter det hela. Kan se kul ut tror jag!



Nu har dom det fint där dom bor...

Kommentarer
Postat av: anita

Va fint det blev. Det påminner mig om att det börjar bli dags att kolla graven.Jag lät göra en ny sten i fjol, eller delvis ny.Den gamla var för låg, så jag designade om den och den blev så fin.

Visst kan du bryta med en orange.

Era föräldrar gick bort alldeles för unga ser jag på stenen.

Ha en bra dag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback