Spelmansstämma med vigsel

17/7. Strålande sol på en blå himmel.
Vi samlas på Johanneslund kl 11 för att fixa till det sista innan vigsel mellan Zaida och Anders kl 12.
Jag fick agera ringare och klämta i broklockan en minut innan Roger drar igång Mendelsson på dragspelet.
Fin vigsel ute. Tårta och champagne, brudvals på soldäck och många grattis.
Klockan två drar stämman igång och det kommer massor med folk:)
Jolly Rogers startar upp med sommar sommar sommar och kalaset är igång.
Elsa och Matte, Åsa och hennes Benna, tjejerna Moa och Alva kommer. Så jättetrevligt att träffas. Tyvärr har jag ju åtaganden som korvförsäljare och lotteritant så jag hinner inte umgås så mycket som jag velat. Syster med familj är också med och trivs.
Sebastian på säckpipa var en höjdare:) Greger får det ärofyllda stipendiet i år:)
Musik och goa glada vänner hela kvällen.
Jonas är chaufför i kväll och hämtar oss när det är dags att åka hem.
Men hem direkt blev det inte! Goda ostar och rosengele hos Greger och Louise innan vi vandrar hemåt i en duggande sommarnatt:)














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback